uluru, katja tjuta en kings canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu uluru, katja tjuta en kings canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu

uluru, katja tjuta en kings canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jeroen

24 Maart 2009 | Australië, Alice Springs

hallo allemaal,

jahoor ik ben weer terug in alice springs na 3 dagen kamperen in de heeeete zon.

dag 1 was zondag,
nadat we iedereen opgehaald hadden die mee moesten zijn we op weg gegaan richting uluru.
dit keer waren we met 19 man. als ik me goed herinner waren het dit keer : 2 belgen, 2 engelsen, 4 aussies, 6 japanners, 2 zweden, 2 zwiters en ik.
onze eerste stop was bij een camel farm. uiteraard wilde ik wel eens op zo'n beest rijden dus ik een kaartje gekocht. ik kan je wel zeggen dat het wel leuk was hoor. vrij hoog.
die farm lag trouwens in de kleinste plaats van oz. stuarts well en had een populatie van wel 6 mensen. dan kan je tenminste zeggen dat je het hele dorp kent.
eenmaal op weg zijn we eerst naar de kata tjuta gegaan. daar hebben we gewandeld met de hele groep. het was erg heet. zo rond de 37 graden.
na het diner zijn we naar uluru gegaan om de zonsondergang te zien daar. en al die kleurveranderingen die hij ondergaat.

maandag,
we gingen er vroeg uit (05:00) om de zonsopgang te gaan bekijken.eigenlijk was die het zelfde als de ondergang alleen van de andere kant. daarna zouden we een wandeling maken rondom uluru. we hadden met z'n 5en het plan om niet rond te lopen maar te gaan beklimmen. helaas was die afgesloten wegens te hoge temperatuur dus dan toch maar een rondje (7,5 km)gelopen. na ruim 2 uur waren we weer bij de auto terug.
wat was ik trouwens erg blij met die vliegen net die ik heb gekocht. wat zijn die dingen enorm irritant.
aan het eind van de dag zijn we op weg gegaan voor onze camping. daar eenmaal aangekomen zijn we gaan zwemmen. en natuurlijk de hele dag loop je te bakken en als je dan wilt gaan zwemmen gaat de zon weg, dus het koelde hard af.na het zwemmen had ik mijn zwemkleren en handdoek buiten opgehangen want het was nog wel warm zat om te drogen. die zou ik de volgende ochtend wel weer inpakken. en je raad het al. sinds maanden gaat het regenen. dus nog niets droog.

dinsdag
we zijn op weg gegaan naar kings canyon. weer om 5 uur uit bed. pfffff daar heb je vakantie voor.
we zijn nu met z'n allen op weg gegaan. het was het eerste stuk vrij stijl bergop. eigenlijk net als ik in hongkong had alleen nu veel korter. ik was btw wel blij dat ik nu niet alleen was.
deze hike was ook weer erg mooi. natuurlijk verschillende mooie foto's gemaakt.
tegen 12 uur zijn we gaan eten en een uurtje later op pad. op een gegeven moment moesten we met een paar man overstappen in een andere auto omdat onze safari er al op zat en de rest een 5 daagse deden. die heeft ons afgezet bij ons hotel en nu ben ik jullie weer op de hoogte aan het houden.

koen nog even gesproken en de telefoon is gevonden. ik had hem idd op kangaroo island achtergelaten.
morgen weer naar de fam. van loon. weer lekker een paar dagen relaxen en foto's plaatsen. dan nog een weekendje formule 1 kijken. en daarna kom ik jullie weer vervelen hoor.

greetz van jeroen

  • 24 Maart 2009 - 09:41

    Lelijke Vent:

    Nou Nare man, we zien je graag weer verschijnen, denk er aan de SKYbus te pakken op het vliegveld en dan naar Spencer Street te gaan om vervolgens een kaartje bij het loket tekopen naar Officer waar je dus moet uitstappen. Het is de Pakenham line.

    Veel suc6 en tot morgen.

    K,K & K-tje

  • 24 Maart 2009 - 11:01

    Ellen:

    zie je wel, je moet dus nog een keer terug, al was het alleen maar om uluru te beklimmen (kan je uit ervaring vertellen dat dat geweldig is) veel plezier met de formule 1 (was je nog naar de race geweest in adelaide?)

    gr. Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis buiten europa

Recente Reisverslagen:

01 April 2009

last one from oz

28 Maart 2009

terug in melbourne

26 Maart 2009

nieuwe foto's

26 Maart 2009

terug in officer

24 Maart 2009

uluru, katja tjuta en kings canyon
jeroen

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 12804

Voorgaande reizen:

25 Februari 2023 - 04 Maart 2023

Reis met myquela

21 Februari 2016 - 14 Maart 2016

op naar zuidafrika !!!!!

19 December 2009 - 26 December 2009

weekje canada

08 Maart 2009 - 03 April 2009

Mijn eerste reis buiten europa

Landen bezocht: