great ocean road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu great ocean road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu

great ocean road

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jeroen

19 Maart 2009 | Australië, Adelaide

hallo allen,

neem er rustig de tijd voor om dit te lezen, want dat heb ik ook gedaan om het te schrijven!!! komt ie:

dinsdag
ik word opgehaald door de taxi om 05:45 en afgezet bij victorian art centre (het vertrekpunt) voor mijn tocht langs de kust. rond 6 uur komt de bus en ik instappen. nadat we iedereen hadden opgehaald waren we met 24 man/vrouw. ieder stoeltje was bezet. we waren met 2 nederlanders en een hoop andere landen. waaronder frankrijk, duitsland, engeland, zwitserland en amerika.
onderweg natuurlijk met div. mensen praten en voorstellen. nou iedereen bahalve die andere nederlander had moeite met mijn naam. het duurde niet lang of ik werd john genoemd. had ik geen moeite mee, zoals de meeste waarschijnlijk wel zullen snappen.

toen we eenmaal op weg waren was onze 1e stop in apollo bay. een hele mooie kustplaats. daar hebben we geluncht en heb ik gelijk maar het 1e kadootje voor mijn kleine schat gekocht. toen zijn we op weg gegaan naar de 12 apostelen om daar een mooie zonsondergang te gaan zien.
helaas was het te bewolkt om een goeie sunset te hebben maar mooi was het wel.

woensdag,
na een nachtje heerlijk te hebben geslapen en gedouched (want dat was nodig)in een heel mooi huisje met alle voorzieningen zijn we wederom vertrokken richting 12 apostelen, want er waren er een paar, waaronder ik, die nog wel een tochtje met een helikopter wilden maken over de zee met de apostelen. dat was helemaal superrrrr.
daarna weer op weg. div plekjes bekeken. geluncht in warrnambool en door gereden naar de grampians. een heel mooi groot natuurgebied. we hebben daar een hike gedaan op een van de bergen daar. eenmal terug op het park vonden de kangaroos het nodig om in grote getale ook over het park te wandelen, dus dat was erg gezellig.
we hebben gegeten en daarna zijn we met een paar man nog wat blijven borrelen. uiteraard is dat wat later geworden dan de bedoeling was maar ja, het is nou eenmaal vakantie.

donderdag,
om 06:00 ontbeten en een uurtje later vertrokken naar de mc kenzie watervallen.
zo rond 10:00 hebben we nog een hike gedaan. dit keer op de op 1 na laatste (of eigenlijk de 2e) van de bergketens die lopen van de garmpians tot ver voorbij cairns.
zo rond 13:00 vertrokken we naar adelaide. zo rond 15:00kon ik mijn klok weer een half uurtje terug zetten want we waren weer een tijdszone voorbij. dat was bij de grens van south australia.
zo tegen 19:00 ben ik in adelaide aangekomen en maak me bijna klaar voor vervolg morgen. dan ga ik naar kangaroo island. en de dag daarna vlieg ik naar the red centre: a.k.a. ayers rock!!

greetz, jeroen

ps. waarschijnlijk moet ik heel wat kleren en ander spul achter laten in oz, want als ik alle souvenirs mee wil nemen (uiteraard) kom ik ruimte tekort

  • 19 Maart 2009 - 11:06

    Leen:

    Joh klinkt helemaal super!! ben heel benieuwd naar de foto's die je gemaakt hebt.
    Geniet er van!

    XXX

  • 19 Maart 2009 - 14:22

    Esmeralda:

    Zo te lezen heb je het behoorlijk naar je zin daar.
    Gaaf hoor allemaal.....

    Ben benieuwd wat je allemaal meer trug neemt.

    Groetjessssssssssssssssssen tot je volgende verhaal... P.S. goed idee van mij he, zo'n weblog... ;-)

  • 19 Maart 2009 - 18:14

    Anneloes:

    Weer erg leuk om te lezen Jeroen! Je hebt veel gezien de afgelopen dagen.
    Wat een ervaring he!
    Tot het volgende verslag..

    Gr. Anneloes

  • 20 Maart 2009 - 23:37

    NB:

    Fotos Gezien. Ze zijn prachtig.Wij willen zo weer terug naar Australië.Je hebt tot nog toe geen hoge temparaturen gehad Bereidt jij daarop wel voor in de Outback.Wij blivn jou volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis buiten europa

Recente Reisverslagen:

01 April 2009

last one from oz

28 Maart 2009

terug in melbourne

26 Maart 2009

nieuwe foto's

26 Maart 2009

terug in officer

24 Maart 2009

uluru, katja tjuta en kings canyon
jeroen

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 12798

Voorgaande reizen:

25 Februari 2023 - 04 Maart 2023

Reis met myquela

21 Februari 2016 - 14 Maart 2016

op naar zuidafrika !!!!!

19 December 2009 - 26 December 2009

weekje canada

08 Maart 2009 - 03 April 2009

Mijn eerste reis buiten europa

Landen bezocht: