De dag van het snorkelen - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu De dag van het snorkelen - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu

De dag van het snorkelen

Door: jeroen & myquela

Blijf op de hoogte en volg jeroen

01 Maart 2023 | Spanje, Maspalomas

Hai allen,

Vandaag is de dag begonnen dat we gaan snorkelen. We zouden om 8:20 worden opgehaald. Omdat myquela pas op het laatste moment de bed uitkomt en ik op het laatste moment mezelf gereed maak heb ik voor ons beide een omeletje gemaakt. De kaas die ze hier hebben is heel anders dan thuis dus op brood vinden we niet zo lekker, maar in het omeletje smaakte het best.

Zoals gezegd weer vroeg opgehaald en we gingen naar hun kantoor om de pakken te passen en wat voorbereiding te treffen. Eenmaal bij de zee aangekomen kregen we goede uitleg over hoe en wat en ook welke vissen we waarschijnlijk zouden zien. Daarna richting water en rustig aan de temperatuur wennen, flippers aan, snorkels op maat maken en rustig aan wennen. Myquela draait zich om en gaat gelijk haar gangetje. Ik daarentegen....... Jahoor ik raak in de stress, paniek zodra ik onder water kom en van dat soort dingen. Na een kwartiertje 1 op 1 met de instructeur heb ik besloten dat ik achter blijf en hij samen met myquela verder gaat. Dus vanaf hier neemt ze even het verhaal over.

Het snorkelen was erg mooi en heb vele vissen, zeesterren en anderen waterdieren gezien. Buiten snorkelen heeft hij me ook nog geleerd om te duiken met de snorkel dus dit heb ik gedaan en zo kon ik heel diep zwemmen en de vissen van dichtbij bewonderen. We waren erg ver de zee in gegaan en ook nog een soort grot onder water gezien. Alles is natuurlijk vastgelegd met de onderwatercamera.

J weer: ik ben dus vanaf de kant een paar keer onder water gegaan. En evenveel keer redelijk snel omhoog hahaha.

Maar toch was dit een ervaring die ik niet had willen missen. Morgen gaan we duiken en ik ga het zeker weer proberen.

Eenmaal terug in het huisje gingen we even relaxen en daarna op zoek naar een shopping centre. Toen kwamen we langs een bike/scooter rental. We wilden een scooter huren maar dat kon niet meer dus hebben we een fiets gedaan. Op de fiets een stukje gereden en vlakbij het strand een leuke boulevard gevonden met wat winkeltjes. Leuk wezen shoppen en op een terrasje heerlijke nacho's gegeten. Op de weg terug naar het resort zijn we nog even naar de bike rental gegaan en voor morgen een scooter vast gelegd. Voor morgen de taxi gecanceld en nu kunnen we morgen met scooter naar de duiklocaties. Als dat klaar is nog een leuk stukje toeren. Maar daar kom ik dus morgen weer op terug.

Fijne avond allemaal, tot morgen

P.s. vandaag geen foto's. Komt hopelijk morgen weer


  • 01 Maart 2023 - 23:19

    Joyce:

    Trots op je Jeroen dat je het toch ging proberen.

    Morgen ga je het gewoon doen! [e-1f4aa].

    Wat een gave ervaringen.


  • 01 Maart 2023 - 23:43

    (O)ma Hofstede:

    Knap hoor jeroen dat je het geprobeerd hebt[e-1f44f]

    Myquela heeft wel veel gezien zeg,geweldige ervaring[e-1f9dc]‍[e-2640]️[e-1f9de]‍[e-2640]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeroen

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 12727

Voorgaande reizen:

25 Februari 2023 - 04 Maart 2023

Reis met myquela

21 Februari 2016 - 14 Maart 2016

op naar zuidafrika !!!!!

19 December 2009 - 26 December 2009

weekje canada

08 Maart 2009 - 03 April 2009

Mijn eerste reis buiten europa

Landen bezocht: