op weg naar eliotday - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu op weg naar eliotday - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van jeroen hofstede - WaarBenJij.nu

op weg naar eliotday

Door: jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

vanmorgen vroeg opgestaan want sindiswa wilde op tijd weg. het is een trip van ongeveer 6 uur. de 2 vrouwen zouden een auto regelen om naar het verhuurbedrijf te gaan en onze wagen op te halen. maar ja afrikaanse haast is toch anders dan wat ik gewend ben in nl want ......... na de koffie, ontbijt, koffie, kletsen, zwemmen en nog een keer koffie zijn we op pad gegaan en om 12:00 hadden we de auto. we kregen een toyota intruder mee. wauw wat een bak. gelukkig automaat want ik moest al wennen aan het links rijden, rechts in de auto zitten en de wegen.
omdat we vroeg zouden vertrekken zijn we nog even wat boodschappen gaan halen, naar de kapper geweest en iemand opgehaald die we onderweg nog even wegbrengen.
halverwege hebben we nog iemand (nomzamo) opgehaald. maar die ging met ons mee naar eliotday.
het was een heel lang stuk 'snelweg' . gewoon een 3 baansweg zonder vangrails en inhalen waar je zelf zin in heb. ook lopen er langs en op de weg: koeien, ezels, geiten, schapen, mensen.
het laatste stuk was een stuk van zo'n 40 km maar dat was geen asfaltweg meer. gewwon wat voor ons een landweg is met gaten, hobbels, slootjes. uiteraard ook hier veel dieren en mensen op en langs de weg.
zo rond 23:00 aangekomen op onze eindbestemming.
in een superslecht bed geslapen maar ik was zo moe dat dat nog wel ging eigenlijk.

de komende 10 dagen heb ik bijna tot geen internet verbinding dus zal ik veel samenvatten